We creƫren een aangename sfeer in een vaste structuur met duidelijke afspraken.
Een fijn groepsgevoel is hierbij erg belangrijk.
Op die manier streven we naar een beleefde en respectvolle omgang. We willen dat onze leerlingen met goesting naar school komen en zich gedragen voelen.
Versterking van het zelfvertrouwen door iedereen te waarderen om wie of wat ze zijn.
Respect voor ieders eigenheid en grondig overleg over het leerproces van de kinderen.
Een geest van samenwerking waar we er voor elkaar zijn in een sfeer van openheid en vertrouwen.
De ontwikkeling van het kennen, kunnen en zijn van het totale kind staat voorop.
Doorzetting en inspanning om op een
eigen manier doelen te bereiken.
Zorgzaamheid en verantwoordelijkheid voor eigen leven en leren en ruimte voor fantasie en creativiteit. Boeiend onderwijs door leuke activiteiten en tussendoortjes om
van te genieten.
Een goede band met parochie en gemeente.
Een op elkaar afgestemd schoolteam.
Een vlotte samenwerking met externe partners als CLB, kinesisten, logopedisten,...
Een vertrouwensband in wederzijds respect met de ouders.
Een erkenning van de inbreng en mening van de leerlingen.
Kansen geven tot zelf ontdekkend te leren.
Leerstof aanbieden die aansluit bij de leefwereld van de kinderen waarbij ze zicht hebben op het eigenlijke leerdoel. Leren volgens eigen niveau en groeimogelijkheid met specifieke zorg aan kinderen met bijzondere noden.